Jag gillar inte personen i sig helt enkelt

Jag är ganska blyg och för ca 1 år sedan vågade jag knappt säga nej till vissa personer. Varför? Antagligen rädd för hur reaktionen skulle bli… Numera vågar jag stå för mina åsikter och tänker inte låta mig styras av andra personer.

Något jag tycker är viktigt är att man ska må bra och känna sig trygg bland människorna man är bland. Ibland gör jag inte det och det beror främst på att jag personligen inte trivs med personen i sig.

Det finns de personerna jag verkligen inte trivs och känner mig trygg med, absolut inte ang att jag är rädd att det ska hända något utan för att personen ska börja argumentera mot mig på något sätt eller föröka sätta mig på plats och saken är den att jag ibland kan ha svårt att stå upp för mig själv ifall jag vet att det är flera mot en, alltså mot mig. Annars har jag dock inget problem med att säga emot och visa vad jag tycker!

Sen är jag ingen person som flyr från diskussioner, surar runt och skriker på folk. Verkligen inte. Säger emot gör jag när jag inte håller med och blir det för ”hett” så bryr jag mig inte om det bara. Vill inte lägga min energi på saker som bara är trams och som jag vet svaret på. Inte värt ett enda öre att bry sig om saker man vet är fel.

large

Kommentera

