Erkänn, det hade varit sjukt roligt

Hade det inte varit sjukt roligt att ha egna arbetstider, få gå på möten som handlar om det man är intresserad av, åka runt i världen och leva sitt drömliv?

Erkänn, det hade varit sjukt roligt!

Hade aldrig tackat nej till berömmelse och en dröminkomst, aldrig!

Det är så jag vill leva, bra med pengar, får jobba med det man älskar och leva det livet man alltid drömt om. Aldrig behöva tänka på att pengarna inte räcker till, kunna gå och handla nya plagg 7 dagar i veckan om det så vore.

Är så äckligt trött på detta gamla Sverige-livet som tonåring. Jag vill komma ut i världen, upptäcka platser, göra det jag gillar och tjäna mina egna pengar.

Jag kanske bara är 15 år, men är fullt medveten om att det inte är en dans på rosor att tjäna pengar och verkligen få jobba med drömyrket. Det vet jag! Men en sak vet jag också. Om man verkligen vill en grej så ger man aldrig upp, aldrig!

Jag vet redan vad jag vill jobba med när jag blir stor. Egenföretagare, lätt! Styra och ställa som man vill och utveckla sina produkter.

Jag är beredd att jobba och offra för min dröm, jag vill det så freaking bad.

Efter gymnasiet vill jag bort från Sverige. Åka till USA i några månader, även Afrika hade varit spännande. Bara komma bort från tråkiga Sweden och upptäcka världen.

Tycker det är otroligt viktigt att ta vara på tiden här på jorden. Våga chansa, gör man inte det så kommer man bara ångra sig när det är försent.

Som jag skrev ovan att jag aldrig hade tackat nej till berömmelse. Då menar jag inte att jag bara vill gå runt och skriva autografer, ha paparazzi som följer mig vart jag än går, ha massa fans osv. Jag vill kunna påverka människor, vara en förebild och vara med och kunna göra skillnad.

Just nu sitter säkert vissa där bakom skärmen och skrattar ihjäl sig för, sånna här drömmar är ju omöjliga så länge man inte är Beyoné. Men skrattat på :). Inget är omöjligt och det tycker jag vi alla ska bevisa :D.

Jag tänker iallafall inte ge upp mina drömmar bara för att någon annan säger så, never ever, ever!

Jag är verkligen ingen sådan person som inte orkar flytta på mig och anta utmaningar, jag älskar förändring och utmaningar. Om det så innebar att jag fått åka flyg eller bild från stad till stad! Det offra jag och att åka flygplan är något av det roligaste jag vet ;).

IMG_2583.PNG

Kommentera

