Respektera andra

Häromdagen kollade jag Facebook som vanligt och som vanligt klickar jag in på en sida där man säljer hästprylar. Ser då en intressant annons och klickar på kommentarerna och det första jag ser är en kommentar som säger såhär: Ja, jag håller med dig! Det ser inte bra ut. Och då tänkte jag direkt på att de kritiserade hur sadeln på bilden låg på hästen. På en annons där en person letade efter utrustning som hon sökte! Då vart det några personer som började kommentera hur sadeln låg på den stakars hästen som såklart hade ont av den. Det är så de tyckte.

För det första, den sadeln la bra på hästen. Sadeln hade väldigt höga knästöd, alltså det såg ut som om sadeln låg på bogen och i väldigt mycket bakvikt. Vilket jag kan hålla med om till viss del, MEN! (Fortsätt läs)

Hursomhelst! Det tyckte jag vart så otroligt fel och kränkande att börja kommentera hur fel sadeln ligger på en annons där någon ville köpa något. Att istället för att ta det på meddelade börja kommentera på en annons där exakt vem som helst kunde se de.

Nä, i mina ögon vart den så fel och respektlöst mot personen och jag tyckte så synd om personen….

För att göra det klart för er. Personen la upp en bild på hästen med en brun sadel på och sökte efter utrustning i samma färg.

IMG_2515.JPG

IMG_2334.JPG

OBS! För er som inte vet, det är min sadel på bilderna ovan, har inget med detta ämnet att göra!

Kommentera

