Stora framgångar idag!

Precis kommit in från stallet. Är helt svettig och hur trött som helst ;). Hoppade för Sara innan. Ganska intensiv hoppning på ca 30 min.

Hoppade räcke på ca 50 cm och sen även en oxer :D. Känns hur bra som helst och jag har äntligen övervunnit min lilla oxer-rädsla. Hoppade den dessutom i galopp :o. Jättenöjd över mig själv faktiskt. Idag kändes allt så bra och jag tvekade inte en enda sekund. Drev på henne och hoppade hindrena utan några speciella problem!

Lady däremot blev helt skänkeldöd ett tag. Lyssnade inte alls när jag försökte driva fram henne mot hindrena vilket resulterade att jag tappade handen när jag försökte fokusera på skänklarna vilket i sin tur medförde att jag släppte på tyglarna innan hindret, vilket ledde till att hon stannade eller så blev det ett dåligt hopp.
Men Lady skötte sig ändån bra och jag är nöjd!

Nu ska jag vila upp mig lite innan jag går ut i stallet igen för att mocka.

IMG_2824-1.JPG

Kommentera

