Gulle ponnyn skötte sig toppen!

Hände en liten sjuk grej idag dock…
Red dressyr på fältet och när jag vänder mig mot stigen som går bredvid så ser jag en hund som sätter av i världens fart mot mig och Lady.
Vet faktiskt inte vad eller hur jag tänkte, jag bara stod kvar och när hunden var ca 4 meter ifrån så slänger sig Lady, men inte så att jag vart påväg av.
Tur var att hunden vart snäll men den skällde och sprang runt oss.
Ägaren kom i all hast och var helt panikslagen. Hunden lyssnade inte på henne så jag förstår henne.

Till sist fick hon tag på hunden och bad om ursäkt.

Lady blev lite spänd efter det men det lossnade ganska snabbt :).

Tycker det är sjukt oansvarigt att ha hunden lös när den inte lyssnar.
Vad som helst hade ju kunnat hända. Hade jag varit hundrädd så hade Lady antagligen stuckit iväg och jag åkt av eller något eller i värsta fall om kunde hade varit aggressiv och opålitlig så hade vi alla kunnat komma till skada.
Tur vart det inte så!

Jag blev inte direkt sur på ägaren, tycker synd om henne eftersom det antagligen är sjukt pinsamt att ens hund springer iväg men samtidigt tycker jag hon vart oansvarig och hoppas hon tänker på det hädanefter!

Sålänge vi inte kom till skada så är allt lugnt!

IMG_2811.PNG

Haha ❤

Kommentera

