Rädd att någon annan ska rida min häst bättre än mig

Jag är väldigt öppen med att låna ut Lady till andra, så klart inte vem som helst, någon som jag vet rider med vett i skallen. Jag är verkligen inte så som person att jag absolut inte vill se någon annan rida mina hästar, verkligen inte. Jag vill dela med mig till de som inte har, jag tänker på andra och ser ljust på det istället.

Som nu när Sonia inte har en häst att åka till varje dag. Jag ser det som en chans för henne att lära sig mer och hålla igång sitt intresse och låta henne göra det hon vill göra. Jag menar, hade jag blivit hästlös så är det så klart att jag hade velat få rida så ofta jag kunde.

Sen så är det inte så att jag lånar ut min ponny till vem som helst. Jag är otrolig noga med vem som rider henne. Skritt och trav är inga problem, hon går så fint. Men ska det galopperas och jobbas med bommar så är jag bara vissa som får rida henne, känn dig speciell om du får ;). Skämt åsido.

Jag är som sagt noga, vill inte ha upp någon på min hästs rygg som jag vet rider på ett oansvarigt sätt. Nope, never ever.

Hade gällt vilken häst det än hade varit. Hade jag haft ansvaret över Mozart och han varit min så hade jag inte lånat ut honom till någon annan. Vill inte se någon bli skadad med andra ord.

Det är inte för att personen rider dåligt på något sätt, utan på att jag inte trivs med HUR de rider och jag är känslig när det kommer till hur man rider sin häst.

Det är anledningen till varför jag inte lånar ut min häst till vem som helst.

Sen så finns det ju personer som har andra anledningar, avundsjuka och rädd för att någon annan ska rida sin häst bättre än en själv… Sin helt EGNA häst som man rider bäst och är bäst med.

Varför är folk så rädda för det? Enligt mig är det ren avundsjuka, man vill inte se någon annan duktig ryttare rida hästen bättre. Bara för att det är ens egna häst, den hästen man äger.

Dela med dig :). Du har hästen 365 dagar om året, jag tror du hinner bevisa att du kan rida din häst på de övriga dagarna, när ingen annan rider din häst. Eller vad tror ni?

DSC_0076 kopia 2

 

Kommentera

