Vad motiverar mig till att blogga?

I framtiden vill jag kunna sitta där, i USA och blogga till er, inspirera andra och ha en framgångsrik blogg. Jag vill ha en stor blogg, en blogg som är omtalad och omtyckt.

Det är det som motiverar mig, att inspirera andra.

Jag lägger ner otroligt mycket tid på bloggen, minst 4 h varje dag för att skriva inlägg, uppdatera designen, sprida bloggen och leta sponsorer och samarbeten. Jag försöker varje dag blogga minst 4 inlägg för att få igång bloggen och få den aktiv och intressant. Tror faktiskt det är en viktigt grej som man måste offra till en blogg som man vill komma någonstans med, offra sin ”lediga” tid.

Man hör ofta på bloggar att man som bloggare inte hinner med bloggen och kan därför inte uppdtera speciellt mycket. Jag vet inte, men på något vänster så har jag hur mycket tid som helst för bloggen. MEN jag satsar inte på att gå ut skolan med A i alla ämnena, därför pluggar jag heller inte för ett A, dvs sitter och pluggar i 3 h varje dag. Jag lägger ca 1 h varje dag på plugg. Resten av timmarna går till hästarna, mat, chill och bloggen. Till hästarna lägger jag ca 3 h, beroende på hur jag rider dem. Mat, tid till att ta det lugnt och bloggen hänger ihop. Jag har inte någon speciell tid som jag sätter mig och börjar jobba med bloggen. Oftast är det på kvällen eller direkt på morgonen, men har ingen utsatt tid.

Jag hinner med bloggen. Det tar mig mindre än 3 min att skriva ett vanligt inlägg, vilket inte är mycket tid. Jag hinner med bloggen för jag prioriterar dagen bra. Skolan 08.00 till 14:30, därefter så går jag hem, äter, tar det lugnt, ger hästarna hö. Vid ca 17 tiden brukar jag rida hästarna och fixa i stallet och när det är klart, vid ca 19 tiden så går jag in, äter, kollar lite tv och sen pluggar jag i ca 30 min till 1 h och när allt är klart så lägger jag extra tid på bloggen att skriva inlägg. Sen pluggar jag inte varje dag, inte min grej och behöver heller inte göra det.

Som sagt, jag läge mycket tid på bloggen för jag vill komma någonstans, jag vill uppnå mitt mål och drömmar.

1_5106ad40e087c306aaaf57fd toa4

Lite peppande citat ❤

Kommentera

