Äntligen tid för bloggen!

Hej! Förlåt för lite halvkass uppdatering idag, my bad…

Illafall så gick dressyren med Mozart riktigt bra idag, som jag sa ;). Tyckte att jag red han bättre idag, mer uppmärksam för skänkarna, vilket är viktigt när man rider så stor häst, han kasar ut direkt om man glömmer skänkarna som kan forma in honom.

Hursomhelst, tränade mycket på traven idag, få en bra rytm och ha han i en fin form så han jobbar med ryggen och är framme i handen.

Allt kändes toppen så jag kände mig redo för en lite galopp ;). Galopperde i vänster varv och det gick verkligen hur bra som helst. Kanske inte har han i en vidare form men jag fick fram honom och kunde rida i en lagom samlad galopp på en fin runt volt. Provade i höger varv och eftersom han vart lite pigg efter första galoppen så vart han piggare i detta varvet och eftersom det vart första gången jag galopperade i höger varv så gick det inget vidare ;). Hade bra kontroll på honom men kom inte riktigt åt med ytterskänklen så han kasade ut. Mitt fel helt och hållet, han skötte sig sååå jäkla bra och jag är mycket nöjd över honom, och mig :D.

Kände ett tag att vi inte skulle passa som ekipage. Han är väldigt mycket häst att rida för lilla mig på ca 40 kg så jag hade nästan gett upp om att ens få en bra galopp, men… allt bara vände sig och nu när jag har en ny hoppsadel som jag är van vid att rida i så kan jag rida på ett bättre sätt och jag kan ha mer kontroll på honom och han börjar nog acceptera mig som hans ryttare nu. Det tar ju ett tag att rida in sig på en ny häst, men det har gått väldigt bra med Mozart och jag tror han kan lära mig otroligt mycket som jag kan ha   användning för. T.Ex. galoppombyte. Han är ju väldigt känslig och det känns som han har väldigt lätt för just galoppombyte, medan Lady ‘r lite svårare ett byta galopp med.


 

Har nu äntligen lite tid för bloggen efter ridning och boxar som skulle mockas samt plugg för att hinna ikapp det jag missade förra veckan när jag vart borta från skolan 2 dagar. Men allt känns bra, jag är bara back i ett ämne så det känns bra :).

Lite såhär snabbt om veckans planer:

Imorgon ska jag hoppa Lady för första gången på flera veckor. Känner mig taggad och har faktiskt ingen förväntan på hur det kommer gå ;). Ska köra mest basic, hoppa hinder på hinder, få en bra rytm. Kör på 50-70 cm tror jag.

Ska se ifall någon kan filma lite, vart ett tag sen jag laddade upp en video :/.

Sonia ska även få hoppa henne lite, ska bli intressant att se hur det kommer gå, men jag tror det kommer gå bra :).

På söndag är det Pay n Jump på klubben så då är det dags för att ladda kameran igen.

Nu ska jag kolla på film, as usual 😉 Edge of Tomorrow spelas i bakgrunden just nu, den är en sådan film som är så pass bra att man kan se om den flera gånger så det gör jag nu ;). Rekommenderas!

Sov så gott!

large-8 large-12 kopia large-15 kopia large-15

4 av 77 foton som snart kommer finnas på min vägg. #inspo

Kommentera

