I gave up

Min begäran att få läsa engelska/svenska istället för Tyska gick inte igenom, även fast jag försökte minst 5 ggr.

Eftersom jag inte fattar något på Tyskan och jag kommer aldrig hinna plugga igen det och lära mig ord och grammatik som vi läst under ca 2 år så kommer jag inte lägga min energi på Tyskan mer. Jag kommer inte prioritera det före allt annat nu. Jag kommer istället lägga min energi på att lära mig mer avancerad Engelska på egen hand.

Det är min plan framöver. Såklart vill jag inte gå ut med ett F på betyget men vill heller inte behöva fuska på prov och inlämningar för att bli godkänd.

Kan ju säga att jag är väldigt förbannad just nu. Är reglerna att ingen ska få byta om man är godkänd så är det reglerna, punkt!

Skolan ska inte få göra massa undantag för en viss elev och sen säga nej till en annan. Jag vill inte byta för att jag tycker det är otroligt tråkigt med Tyska, jag vill byta för att slippa gå ut med ett F i betyget som kommer följa med mig resten av detta året.


Nu ska jag dricka mitt te framför en avsnitt av PLL. Börja om från början nu när det är ett litet ”uppehåll” ;).

Mår btw inte speciellt mycket bättre och tror jag stannar hemma från skolan i morgon… Bättre att återhämta sig ordentligt istället för att gå och må dåligt var och varannan dag :/

 

IMG_2547.PNG

Kommentera

