Våga ta för dig, våga tycka, lägg din åsikt

Tycker det är ganska viktigt att visa vad man tycker, inte vika sig för andra, utan visa vad man faktiskt tycker och tänker.

Allt med skolan går bra nu förutom en grej och det är att jag vill byta ut min Tyska mot svenska/engelska, vilket jag egentligen inte får. Enligt reglerna, som ska följas strikt, så får man inte som en godkänd elev i svenska och engelska byta till Sv/Eng istället för Tyskan. Det är hårda tag när det gäller det och Moderna språk ska vara ett obligatoriskt ämne om man är godkänd i Sv och Eng. Tyvärr så vet jag efter mina 8 år på skolan att reglerna verkligen inte följs som de ska. Lärarna säger olika och vissa kan inte hålla sig till reglerna utan gör ett litet undantag p.g.a. olika anledningar och det visar sig att det har hänt igen, såååå…. Jag ska ta upp det för min mentor som säger att INGEN elev får byta som nu någon gjort.

Är faktiskt ganska förbannad på det, att man gör små undantag för att just den eleven är den eleven.

Nuff said!


Har tillbringat nästintill hela dagen i Staffastorp, vilket har varit roligt men nu äntligen är jag hemma i min sköna säng, musiken spelas i högtalaren och jag är redo för en god nattsömn. Riktigt trött faktiskt och har fått jäkligt ont i min ena fot efter runda igår :/.

Aja, det går la över, eller vad tror ni ;).

Nu ska jag fortsätta min lilla mysstund med en katt och en hund i sängen och kolla någon film eller något.

Ni får sova så sött så hörs vi imorgon igen :D.

PS: Statistiken idag slog nästan rekord, Tack snälla ni, ni betyder guld!

IMG_2449.PNG

Har ni sett månen idag? Så fin, synd att jag inte fått pli på kameran än, någon som vet vilka inställningar som det ska vara när man fotar månen? Det räcker inte bara med att vrida på alternativen utan man måste fiffla med massa inställningar :/

Kommentera

