Training tips

Jag älskar att träna o röra på mig, även fast jag ibland känner att jag bara vill ligga i sängen hela dagen så mår jag bäst av att få röra på mig.


Nedan kan ni se mina tips och viktiga punkter som jag tycker är prio 1 vid träning (löpning/styrka osv) :

  • Träna för det är kul! Inte för att alla andra gör det eller för att någon sagt åt dig att göra det. För att få bästa resultat och jobba på bästa sätt så måste man tycka det är roligt :).
  • Sätt upp mål. Då blir det roligare och mer utmanande att träna.
  • Ät rätt mat. Då menar jag inte att man ska lägga ifrån sig alla onyttigheter, dock är det ett + ifall man lyckas, utan man ska tänka på att äta mat som är rikt på nyttigheter och som hjälper kroppen att må bra.
  • Drick o ät något bra efter ett träningspass, om inte så får du inte ett lika bra resultat efter ditt hårda slit.
  • Spring eller träna till musik! Då menar jag inte Mozart, utan musik med bra tempo i. Vid löpning så får man en bra rytm, vilket är en fördel ifall man ska springa lite längre då man behöver hålla samma tempo för att det inte ska bli lika jobbigt.
  • Tänk på att inte överanstränga sig dvs vila är en otroligt viktig del i träningen. Man måste ha den dagen man vilar upp sig så musklerna kan bygga upp sig och klara av nästa träningspass.
  • Fråga kunniga personer om tips och trix.
  • Leta Inspiration och motivation. Vd motiverar dig? Jag blir motiverad av att se andra som nått sina mål t.ex.
  • Innan träningarna, värm upp ordentligt så musklerna blir mjuka och följsamma.
  • Anteckna din träning. Jag använder mig av RunKeeper som kartlägger vart du sprungit och räknar ut hur långt, hur snabbt och hur många kalorier man gjort av med. Eftersom jag antecknar min ridning också så använder jag mig av ytterligare en app som heter Shapelink. Där skriver jag ner allt.
  • Utmana dig själv. Om man gör samma övning lika många ggr varje gång så kommer du till sist inte bygga muskler då musklerna redan är byggda för just den övningen.

Vad är era tips för träningen? Dela med er :).

Här nedan ser ni några låtar som jag springer till och som har bra tempo och rytm.

(Klicka på låten för att lyssna på den)

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.37.20

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.37.43

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.38.11

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.38.32

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.39.22

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.40.00

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.41.25

Skärmavbild 2014-09-06 kl. 20.42.03

Kommentera

