Känner mig taggad

Blev bara Lady som fick komma ut idag, Mozart kan jag inte sadla själv med hans dressyrsadel då den väger en hel del och den är så stor och i o med att han har lite sadeltvång så står han inte still utan spänner sig och kan hoppa till när man minst anar det.
Har istället borstat honom samt provat en ny sadel på honom, en Santa Cruz Celine :D.
Fick en riktigt fin sadel av en familjevän, Louise.
Eftersom jag redan har en bra sadel till Lady så kommer jag använda min Celine på Mozart istället :). Dessutom är sadeln svart , så den hade ju inte matchat till Lady övriga utrustning ;).
Har ridit i den innan och den är hur skön som helst.

Lady skötte sig iallafall bra idag, lite pigg men jag fick bra kontakt med henne och jag kunde rida henne på ett schyst sätt.

Imorgon är det Sonia som ska rida Lady, lite markarbete på gräsbanan blir det. Jobba på olika bomövningar.

Mozart ska också ridas på banan. Har aldrig gjort det förut och samtidigt som jag rider honom kan jag kika lite på träningen för Pontus :).

Har precis kommit ut ur duschen och nu väntas en film, Bad Neighbours.

IMG_2336.JPG

Kommentera

