Utvärdering: Four: A Divergent Collection

Tråkigt nog så har jag läst ut min älskade bok :(. Men roligt nog så kan jag läsa om den nu ;).

Iallafall så vart den riktigt bra. Man fick reda på allt om Four’s tidigare liv och hans resa till The Dauntless.
En grej som dock blev lite förvirrande är att, som alla vet så är boken inte samma som filmen, så det hade nog underlättat lite ifall jag hade läst Divergent först för då får man nog med de scener som inte är på film.

Iallafall så vart den så sjukt bra och jag ångrar inte en sekund att jag köpte boken och för den delen köpte den på engelska :D.
Tror engelska passade boken mer i och med att Four pratar engelska så man kunde sätta sig in i just hans situation bättre och få upp en bild i huvudet.

Sååå, jag rekommenderar lätt denna boken! Dock kanske man ska läsa de 3 (Divergent, Insurgent, Allegiant) andra böckerna innan man läser denna i och med att Four: A Divergent Collection är den sista boken i serien ;).

IMG_2019.JPG

Kommentera

