Det var nog dags för en förändring!

Sista året i grundskolan för mig kommer nog bli det absolut bästa året i hela skolan.

Åttan var ett rent helvete så nian kommer iallafall bli bättre ;).

Tror att det var dags för en förändring på min sida för att jag skulle få tillbaka den där lilla gnistan som gör att jag verkligen vill jobba mig till framgång. Både i skolan och utanför.
Har länge haft samma rutin dag in och dag ut, samma visa varje dag. Vakna, gå skolan, gå hem, rida, äta, plugga och sova.
Jag har aldrig orkat ta tag i det och göra en förändring utan jag har varit lat och inte insett att en förändring vart precis det jag behövde.

Tror alla kan behöva en liten uppoffring för att få tillbaka kämparglöden och vilja mer.
Man behöver gå utanför ramarna och våga, våga välja vägen själv och våga ta ansvar för det.
Att gå 365 dagar med samma rutin blir tröttsamt i slutändan, right?

Tycker du att klassen du går i är för svår? Byt!
Du gör dig själv en tjänst.
Vill du börja rida mer på allvar och satsa högre? Gör det!

Stanna inte kvar på samma spot o tveka.

Jag bytte ju grupp i skolan för gruppen jag gick i innan var en såkallad ”A grupp”. Man som elev satsade på A i matten och NO:n om man valde att gå i den gruppen.
De flesta av mina vänner går där. Men det stoppade inte mig från att byta grupp. I och för sig så har jag ju några vänner i den nya gruppen också, men det jag vill ha sagt är att: stanna inte upp bara för att dina kompisar gör det.
Det är skolan vi pratar om, du är där för att lära sig på egen hand, inte snacka med kompisarna ;).

Har ni gjort någon förändring som ni är stolta över att ni gjort? Berätta!
Inspirera andra :).

IMG_2248.PNG

IMG_2249.PNG

Kommentera

