Bloggen ger bra kunskaper?

Bloggen är en otrolig möjlighet att lära känna nya människor, skaffa en framtid som just bloggare men även kunskaper inom bl.a. Svenska som ämne.

Jag skriver ju dagligen till er, hittar fel i mina texter som jag rättar, kollar andras bloggar och ser hur de skriver.
Just nu har vi ”Brevskrivning” på Svenskan i skolan. Vi ska bl.a. Skriva formella brev där vi uttrycker våra åsikter och tankar. För mig är det äckligt lätt medan vissa andra för kämpa för att få ihop sin text.

Jag har fått mycket beröm för hur jag skriver och kommer jag fortsätta såhär på svenskan så går jag ut med ett A :D.

Men det är lite tack vare bloggen som jag har de kunskaperna om att skriva en text som man uttrycker sina åsikter med. Jag har ju skrivit åsiktsinlägg på bloggen i alla dessa åren jag har bloggat och vet precis hur man ska skriva för att låta övertalande men samtidigt inte låta sur, arg och irriterad på ett dåligt sätt!

Bloggar kan ge riktigt bra kunskaper till skolan faktiskt.

Sen o andra sidan så har jag ju väldigt lätt för att just skriva texter och uttrycka mig i dem. Men bloggen ger mig mer kunskap och även när man läser andra bloggar så snappar man ju upp HUR de har skrivit sina inlägg, speciellt inlägg där de vill förmedla sina tycken.

Jag gillar ju att skriva, som jag sa och tror det hade passat mig i framtiden, alltså jobba med något där man får skriva texter, jobba med bilder och videos. Ska nog satsa på en Business linje på något bra gymnasium, ekonomilinje funderar jag på eftersom jag vill driva eget företag eller något i framtiden.

Vad har nu för drömyrke?

IMG_2230.PNG

IMG_2231.PNG

Kommentera

