5 snabba

• Snart läst ut ”Four”… Lite sad är det men den är sjukt bra 😀

• Hästarna har för någon vecka sen fått en vattenkopp i hagen, vilket är riktigt smidigt och bra. Både för hästarna och för oss som hela tiden skulle fylla på nytt vatten :).

• Jag lyssnar alltid på musik när jag fixar till hästarna eller gör rent i stallet. Matilda ❤ musik

• Både Mozart och Lady är väldigt känsliga vid ljud när man rider, alltså då menar när jag pratar, gör oftast det ;).
Haha, nä. Men jag använder min röst mycket när jag rider hästarna, vilket är bra då man kan använda rösten istället för att dra och slita i tyglarna. Lady har lärt sig när jag säger ett visst ord så saktar hon av. Ordet är nog mer av ert ljud ;).
Samma med Mozart, han är ju västligt mycket häst att rida men han kan även sakta ner på det kommandot vilket är bra så slipper jag tänka så mycket på det ifall det nu skulle vara så att han inte stannar närt jag tar och driver honom.

• Trivs väldigt bra i min nya undervisningsgrupp i skolan. Det är något som måste stämma för att man ska må bra och lära sig det man ska lära sig. Ångrar inte en sekund av att jag bytte :).

IMG_2104.PNG

Kommentera

