Visa att du finns!

För att komma någonstans med bloggen så behöver man visa att man finns.
Som jag sagt innan, dela bloggen på de sociala medierna och kontakta företag.

Att kontakta ett företag kan för vissa vara lite läskigt och pirrigt.
Tänk om de säger nej och inte vill samarbeta med mig…

Det är väll så de flesta tänker, am I right?

Egentligen är det bara att sluta tänka och gör det, våga skriva ett mail till det intressanta företaget och berätta om dig själv eller ställ en fråga för att sedan gå vidare och presentera din blogg lite mer.

Tänk så, att om företaget säger nej så är det bara att fortsätta att kontakta andra företag, visa att du finns, våga.

Skriv en ordentlig presentation om dig och din blogg, men börja inte snacka om dina döda djur eller hur många schabrak du har.
Presentera dig, hur du är som person, ålder, intressen, mål osv.
När det kommer till presentationen av bloggen så berätta när den startades, bloggar du på någon speciell portal, vad handlar den om och var din statistik ligger på ett ungefär, även där, skriva vad dina mål är, vart vill du komma med bloggen och varför vill du samarbeta med ett företag.

Företag vill ju nå ut till så många personer som möjligt så de kan få fler produkter sålda, därav att de antagligen vill veta din statistiksiffra.
Men lås inte fast dig vid att man måste ha minst så många läsare för att kunna ha ett samarbete med någon annan.
Du kan ju alltid fråga företaget ifall de har någon gräns för hur många läsare man ska ha minst osv ifall du vill vara på den ”säkra” sidan, men en presentation drar även till sig företagets intresse ifall de känner att du är den de letar efter som kan nå ut med bra information och kritik.

Ni som läser Nellie Berntssons blogg har antagligen läst inlägget där hon snackar om att man ska tänka sig för mer vid att samarbeta med företag,

Precis som hon säger.
Tacka inte ja till alla samarbeten, tacka nej till fler än du tackar ja till, det får andra förtag att se chansen att samarbeta med dig och sen för den delen så verka man heller inte så desperat ;).
Du ska vilja samarbeta med företaget och verkligen utvecklas med det och inte bara vara ute efter deras produkter.

Visst, sen kan de vara riktigt frestande att tacka ja och få sitt schabrak, men det är nog mer hos de som har lite mindre bloggar.
Nellie syftar ju på när bloggen är så pass stor att företag kontaktar via mail och är intresserade av att samarbeta med dig.
Jag syftar på alla, varesig det är en stor eller liten blogg.

Samarbeta med företag som tror på DIG och din blogg och inte bara för att kunna få fler produkter sålda så de utnytjar dig och din statstik.

Så glöm inte att visa att din blogg finns!
Om du inte visar dig så kommer det heller inte komma några samarbeten :).
2014-08-08-0138_53e40dd99606ee5fd4abb7b6

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s